Startende ondernemer

Financiële begeleiding voor starters

Het starten van een eigen bedrijf is het zetten van een belangrijke stap. Het is van groot belang om vanaf het begin een duidelijk beeld te hebben van de risico’s die er aan verbonden zijn. Juridische en fiscale mogelijkheden en onmogelijkheden. Wat zijn er voor fiscale voordelen voor starters. En nog veel meer punten zijn er die voor een starter van belang zijn.

Wij helpen starters graag om hun plannen tot werkelijkheid te brengen.

Het aanmelden voor de omzetbelasting, de inschrijving bij de kamer van koophandel, het op de juiste manier opstellen van een DBA-overeenkomst, welke verzekeringen vervangen de werknemersverzekeringen, hoe wordt de administratie ingericht en dergelijke zaken zijn aandachtspunten welke wij normaliter in een eerste gesprek met een potentiële starter aan de orde stellen. Ook het zakelijke gebruik van een personenauto of bestelauto moet goed geregeld worden om achteraf geen verrassingen van de belastingdienst te krijgen. En wat kan er voor fiscaal voordeel gehaald worden uit eventueel al in privé aanwezige computers en dergelijke. En welke actie moet u ondernemen om ook het eerste jaar al van de fiscale starters-voordelen te profiteren.

Zodra de onderneming is opgestart is het zaak dat er juiste facturen verstuurd worden en dat de administratie goed verloopt. Er zijn nogal wat formele eisen voor de facturering en de administratie kan ook op verschillende manieren aangepakt worden. Dat kan bijvoorbeeld door de ondernemer zelf grotendeels gedaan worden met een online boekhoudpakket. De ondernemer kan de administratie en de periodieke BTW aangiften ook door ons laten verzorgen. Dus bij al deze aangelegenheden kunnen wij de startende ondernemer van dienst zijn.

startende ondernemer
Als de onderneming groeit en er komt personeel in loondienst, dan is er ook een loonadministratie vereist. En moet er periodiek een aangifte loonheffingen gedaan worden. Wij kunnen dat perfect voor u verzorgen.

Een startende ondernemer begint meestal als zzp-er. Maar het kan ook zijn dat er redenen zijn om direct met een BV te beginnen. Dat hangt vooral van de risico’s af. In geval van een BV zijn er weer andere aspecten die aandacht vragen. Ook dat is geen onbekende kost voor ons.

Als twee (of meer) personen samen een bedrijf willen beginnen, dan zal dat als vennootschap onder firma of in BV vorm plaatsvinden. Welke rechtsvorm gekozen wordt hangt ook van verschillende zaken af. Afstemmen van een firma-overeenkomst op de specifieke situatie is altijd van belang.

Er zijn veel zaken die op een startend ondernemer af komen. Wij kunnen die hier niet allemaal noemen. .

Wij helpen u graag bij het maken van een verantwoorde start. Het voeren van een goede administratie vereist kennis van fiscale regels en het invullen van belastingformulieren is vaak een intensieve bezigheid, dit nemen wij u graag uit handen.

U kunt met ons een vaste prijsafspraak maken voor het voeren van uw administratie en het regelen van uw belastingzaken.

Wij zouden het leuk vinden u te mogen ontvangen voor een oriënterend gesprek;

het intake gesprek is vrijblijvend en kosteloos! Neem nu contact op!